Zuidereiland Centre Bush, Invergagill, Bluff - Reisverslag uit McLaren Park, Nieuw Zeeland van Angelica Flaman - WaarBenJij.nu Zuidereiland Centre Bush, Invergagill, Bluff - Reisverslag uit McLaren Park, Nieuw Zeeland van Angelica Flaman - WaarBenJij.nu

Zuidereiland Centre Bush, Invergagill, Bluff

Blijf op de hoogte en volg Angelica

28 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, McLaren Park

Woensdag 22 januari zijn we eind vd middag aangekomen bij Raymond en Tracey! Toen Ray thuis kwam uit ze werk nam die ons mee naar de begraafplaats! Daar liggen zijn ouders, zijn moeder is me oma dr zusje, die helaas op 49 jarige leeftijd is omgekomen bij een verkeersongeval! Voor oma een moeilijk moment natuurlijk! Daarna terug naar huis voor eten en savonds gezellig met Ray en ze 4 zoons geborreld, geklets en geluisterd naar hun muzikale talent, spelen allemaal gitaren drums!

Donderdag 23 januari is het regenachtig helaas dus tijd om te shoppen! Na ongeveer een half uurtje rijden zijn we in de stad Invergagill! Genoeg winkels en keuze! Eerst maar een paraplu gekocht want er was geen overdekt centrum! Oma wilde graag een ring met Paua erin dus na Invergagill rijden we door naar Riverton waar 2 grote Paua winkels schijnen te zitten! 1 is helaas al dicht en de ander heeft niet wat ze zoekt! Terug naar huis en savonds de video en foto's gekeken van Tricina, de dochter van Angela!

Vrijdag 24 januari hebben we niets op de planning! Het is warm zonnig weer dus we komen de dag door in de tuin spelen met de puppies, lekker in het zonnetje! Elton de oudste zoon van Ray heeft een nieuwe auto gekocht en smiddags gaan we even mee met hem en ze moeder Tracey naar Winton om de auto op zijn naam te zetten, teminste nog iets gedaan vandaag hihi! Na het eten heeft Ray een speciaal ritje in petto! We gaan met zijn pick-up auto naar Centre Bush Hill voor een 360graden uitzicht! Oma mag comfortabel voorin en ik ga samen met Jacob en Elton en de hond Angus achterin het bakkie! Alles kan en mag hier! Een prachtig uitzicht op de heuvel, het was de rit waard! Savonds hebben we een optreden gehad in de muziek kamer! Erg leuk dat iedereen zo met muziek bezig is daar!

Zaterdag 25 januari komt Angela smorgens, en gaat met ons mee naar Bluff! Ongeveer een uurtje rijden! Prachtig uitzicht over de zee en de baai! Vanaf daar gaan we naar Ototara, de plek waar ome Henk en tante Bets woonden toen ze net aankwamen in NieuwZeeland! Vanaf daar door naar de plek van het ongeluk! Raar om te weten dat daar oma d'r zus is omgekomen! Nog even langs het Warehouse voor wat dingen, en meteen koffie en wat lekkers en daarna terug naar huis! Ray had nog een korte stop en kwam terug met een kadootje. Een kiwi knuffel! Omdat ik geen puppie mee terug nam naar Nederland moest ik deze maar meenemen en het een naam geven zodat ik ze niet zal vergeten dus dat heb ik gedaan: Raycey! Ray van Raymond en cey van Tracey! Na het eten had Ray een klusje om de hoek bij hem, 10 schapen scheren bij de man die in Ray ze ouderlijke huis woont! Angela ging met ons even kijken en we mochten ook van die man het huis in om te kijken of oma nog dingen herkende! Erg leuk!

Zondag 26 januari is het tijd om terug te gaan richting Dunedin naar Helen! Ray en Tracey verzorgen een uitgebreid ontbijt en daarna een moeilijk afscheid na zo leuke tijd daar te hebben gehad en ruim 2 uur rijden terug naar Helen! Daar gelunched en door op bezoek bij Freddie en Silvia van Midden! Vooral voor oma leuk om over vroeger te praten! Savonds na het eten voor de laatste keer in de jacuzzi!

Maandag 27 de dag van vertrek terug naar het Noordereiland! Eerst gaan we sochtend nog even de stad in en vinden we eindelijk een ring met Paua naar oma d'r zin! Daarna de huurauto terug gebracht en gelunched bij Helen en James! Nog een uurtje over voor we weg moeten naar het vliegveld dus nog even bij de overburen gedag gaan zeggen! Bij het vliegveld weer een niet leuk afscheid, vooral oma erg emotioneel! Komt vooral omdat het hier op het zuidereiland veel in het teken was van tante Bets, oma d'r zusje! Goede vlucht gehad naar noord en daar stonden Chris en ome Arie al op ons te wachten!

Liefs Angelica en oma xxxx

• 28 Januari 2014 - 20:40

Frieda De With:

zoooo herkenbaar allemaal, leuk om terug te lezen...

• 08 Februari 2014 - 13:17

Tosse:

Wat gaaf om ook daar weer door iedereen zo warm onthaald te worden en begrijpelijk dat het zwaar was voor je oma, emoitioneel gezien. Daarom niet minder de moeite waard uiteraard! Mooi onderdeel van jullie reis